Friday , 27 September 2024
Home Politik Jangan serang kawan – Ahmad Zahid
Politik

Jangan serang kawan – Ahmad Zahid

AHMAD ZAHID Hamidi berucap pada Program Felcra Madani Sentuhan Rakyat di Dewan Serbaguna Chamek, Kluang.

KLUANG: Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Dr, Ahmad Zahid Hamidi meminta semua pihak dalam parti komponen Kerajaan Perpaduan tidak mengeruhkan hubungan dengan membuat serangan terhadap rakan sepasukan menjelang Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota.

Presiden UMNO menasihatkan semua  ahli parti tidak mengeluarkan kenyataan yang menghiris hati rakan-rakan dalam kalangan Kerajaan Perpaduan.

“Bumi mana yang tidak ditimpa hujan tapi kita berdoalah jangan ‘hujan’ sebelum 28 September tamat (hari mengundi PRK DUN Mahkota).

“Siapa yang faham, fahamlah yang tak faham takpe. Tapi itulah niat saya sebenar, tutuplah mulut, kuncilah mulut, bukalah telinga, bukalah mata. Mata melihat, telinga mendengar tapi mulut terkunci.

“Tangguhlah dulu kalau tidak setuju pun, bukan rugi pun, kita rugi kalau kita kutuk orang , kita rugi kalau kita maki orang, kita rugi kalau kita benci orang, tapi kita tidak pernah rugi kalau kita puji orang, sayang orang apatah lagi lagi orang itu sayang kepada kita, itulah yang kita mahukan,” katanya berucap dalam Program Felcra Madani Santuni Rakyat di Dewan Serbaguna Chamek, dekat sini hari ini. 

Yang turut hadir, Menteri Besar Johor, Datuk Onn Hafiz Ghazi; Timbalan Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Ahmad Maslan; Pengerusi Felcra Berhad, Datuk Seri Ahmad Jazlan Yaakub; Pengerusi Majlis Amanah Rakyat (Mara), Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki serta Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Kemajuan Luar Bandar Johor, Datuk Zahari Sarip.

Ahmad Zahid berkata, walaupun sebelum ini UMNO tidak sehaluan dengan lambang parti yang berbeza dengan parti yang bukan komponen BN, tetapi kini semuanya sudah berubah dan bersatu atas semangat perpaduan.

Tegasnya, kemenangan calon Kerajaan Perpaduan dalam PRK DUN Mahkota nanti tidak akan membuatkan UMNO sombong dan riak.

PRK DUN Mahkota menyaksikan pertembungan antara calon BN, Syed Hussien Syed Abdullah dengan calon Perikatan Nasional (PN), Mohamad Haizan Jaafar. -UTUSAN

Related Articles

Politik

50,000 sokong hak ibu warga Malaysia turunkan kewarganegaraan anak lahir luar negara

NANCY Syukri mengadakan pertemuan dengan Family Frontiers dan Rangkaian Ibu-Ibu Warga Malaysia...

Politik

Malaysia gesa UNSC bertindak segera hentikan serangan kejam Israel di Palestin, Lubnan

Gambar yang diambil pada 24 September 2024, menunjukkan serpihan dan kemusnahan di...

Politik

‘Tiba masa wujudkan Kerajaan Perpaduan di Johor’

38 permit kempen ceramah dan kempen bergerak dikeluarkan pada Pilihan Raya Kecil...

Politik

Pemilihan Bersatu: Belum bertanding sudah kena cantas

SHAH ALAM: Pemilihan Parti Bersatu bagi sesi 2024 – 2027 didakwa berat...