Friday , 20 September 2024
Home Politik PRK Nenggiri: Calon BN, PAS \’bersua Muka\’ Di Pusat Mengundi
Politik

PRK Nenggiri: Calon BN, PAS \’bersua Muka\’ Di Pusat Mengundi

PRK Nenggiri: Calon BN, PAS \’bersua Muka\’ Di Pusat Mengundi

Calon Barisan Nasional (BN), yang bertanding bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri, Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani, 38, bersama isterinya Nur Khamila Mohd Zin, 38, mengundi di pusat mengundi Tabika Sri Bakawali, Bertama Lama, di sini hari ini.

— fotoLivevartha (2024) HAK CIPTA TERPELIHARA Calon PAS, yang bertanding bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri, Mohd Rizwadi Ismail, 41, bersama isterinya Che Mariam Che Noh, 41, mengundi di pusat mengundi Tabika Sri Bakawali, Bertama Lama, di sini hari ini.

PRK DUN Nenggiri yang ditetapkan hari ini menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon (Barisan Nasional) Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani yang mewakili Kerajaan Perpaduan dan calon PAS Mohd Rizwadi mewakili Perikatan Nasional (PN).

— fotoLivevartha (2024) HAK CIPTA TERPELIHARA

GUA MUSANG, 17 Ogos (Livevartha) — Selepas tamat 14 hari berkempenakhirnya kedua-dua calon yang bertanding bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri bersua muka di pusat mengundi Tabika Sri Bakawali, Bertama Lamadi sini hari ini.

Calon Barisan Nasional (BN) Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani, 38, bersama isterinya Nur Khamila Mohd Zin, 38, tiba di pusat mengundi berkenaan pada 8.30 pagi.

Selang 10 minit kemudian, calon PASMohd Rizwadi Ismail, 41, bersama isterinya Che Mariam Che Noh, 41, tiba di pusat mengundi itu untuk menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi.

Kedua-dua mereka sempat bersalaman dan berpelukanselepas dua mingguberkempen bertemu pengundi di DUN Nenggiri.

PRK DUN Nenggiri hari ini menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara Mohd Azmawi Fikri yang mewakili Kerajaan Perpaduan dan Mohd Rizwadi mewakili Perikatan Nasional (PN).

PRK ini diadakan berikutan kekosongan kerusi yang diumum Speaker DUN Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah pada 19 Jun, selepas bekas penyandangnya Mohd Azizi Abu Naim digugurkan keahlian oleh Bersatu pada 13 Jun.

Sementara itu, tinjauan Livevartha di beberapa pusat mengundi mendapati proses pengundian berjalan lancar setakat ini dan para pengundi mematuhi segala peraturan ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

PengundiAkmal Haikal Aliyasok, 18, yang mengundi di pusat mengundi sama berkata dia berasa gembira kerana menjadi antara pengundi muda terawal menunaikan tanggungjawab di kawasan berkenaan.

"Saya baru kali pertama mengundi untuk PRK dan rasa sangat gembira dapat menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi," kata penoreh getah itu.

Warga emasMohd Asri Che Ali, 64, berpuas hati dengan kakitangan SPR dan anggota keselamatan yang bertugas di pusat mengundi untuk memastikan proses pengundian berjalan lancar sertaterkawal.

— Livevartha

Related Articles

BN Sabah perhalusi kerjasama dengan PH menjelang PRN17
Politik

BN Sabah perhalusi kerjasama dengan PH menjelang PRN17

BUNG Moktar Radin (dua kiri) semasa hadir mempengerusikan Mesyuarat UMNO Sabah di...

PRK Mahkota: Syed Hussien dapat sokongan padu Amanah
Politik

PRK Mahkota: Syed Hussien dapat sokongan padu Amanah

MAHFUZ OMARALOR SETAR: Parti Amanah Negara (Amanah) memberi jaminan menyokong sepenuh­nya calon...

PRK Mahkota: PN umum calon malam ini
Politik

PRK Mahkota: PN umum calon malam ini

MUHYIDDIN YASSINKLUANG: Perikatan Nasional (PN) akan mengumumkan calon yang mewakili parti itu...

PRK Mahkota: Wanita UMNO kecewa, namun tetap semangat
Politik

PRK Mahkota: Wanita UMNO kecewa, namun tetap semangat

PENGERUSI Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi (kanan) dan...