Friday , 20 September 2024
Home Ekonomi Kemasik Marketing Sasar Jual Minyak Masak Sofea Bernilai RM500,000 Sebulan
Ekonomi

Kemasik Marketing Sasar Jual Minyak Masak Sofea Bernilai RM500,000 Sebulan

Kemasik Marketing Sasar Jual Minyak Masak Sofea Bernilai RM500,000 Sebulan

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga, Kebajikan Masyarakat, Pembangunan Usahawan dan Koperasi Negeri, Datuk Salbiah Mohamed (tengah) memperkenalkan minyak masak jenama Sofea pada majlis pelancarannya hari ini.

Turut sama Pengarah Kemasik Oil Marketing Sdn Bhd, Amirul Haizi Othman (dua, kiri).

Pengarah Kemasik Oil Marketing Sdn Bhd, Amirul Haizi Othman menunjukkan minyak masak jenama Sofea keluaran bumiputera.

IPOH, 30 Julai (Livevartha) –Kemasik Marketing Sdn Bhd menyasarmeraihnilai jualan sebanyak RM500,000 sebulan daripadaproduk keluaran terbaharunyaminyak masak tempatan yang menggunakan jenama Sofea.

Pengarahnya, Amirul Haizi Othman berkata sasaran itu boleh dicapai kerana syarikat tersebut berupaya menghasilkan kira-kira 120 tan metrikminyak masak setiap bulan.

Beliau berkata sebagai permulaan, minyak masak botol seberat duadan limakilogram berkenaan dijual di sekitar Perak sahaja bermula bulan inisebelum menyasarkan pasaranke seluruh negara.

"Kita telah memperoleh pensijilan halal dan Skim Pensijilan Makanan Selamat Tanggungjawab Industri (MeSTI). Pada masa kini, kita giat melaksanakan pelbagai promosi di peringkat daerahdengan menyasarkanpasar pagi danpasar tani untuk memperkenalkan produk minyak masak tersebutkepada orang ramai.

"Sebelum minyak masak ini dijual di pasaran, iaturut digunakan oleh pengusaha restoran terkenal di sekitar Perak sejak tiga bulan lalu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas majlis perasmian produk berkenaan yang disempurnakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga, Kebajikan Masyarakat, Pembangunan Usahawan dan Koperasi Negeri, Datuk Salbiah Mohamed di sini, hari ini.

Amirul Haizi berkata,minyak masak itu diperbuat daripada olein sawityangditapis,diluntur dan dinyahbau(RBD) berkualiti tinggi selain mempunyai vitamin E dan tiada kolestrol, menjadikannyamediummenggoreng dan memasak yang terbaik dalam industri makanan.

Sementara itu, Salbiah dalam ucapannya berkata usahawan di negeri ini boleh mendapatkanbantuan dari segi khidmat nasihat, bantuanpembiayaan dan latihan keusahawanan untuk mengembangkan perniagaan mereka.

"Bantuan berbentuk geran sertapinjaman mudah tanpa faedah diberikan bertujuan meringankan beban syarikat perusahaan mikro, kecil dan sederhana (PMKS)," katanya.

Related Articles

Niaga hadapan emas ditutup rendah sedikit menjelang keputusan mesyuarat FOMC
Ekonomi

Niaga hadapan emas ditutup rendah sedikit menjelang keputusan mesyuarat FOMC

FOTO HIASANKUALA LUMPUR, 18 September- Kontrak niaga hadapan emas di Bursa Malaysia...

Ringgit capai paras tertinggi dalam 19 bulan
Ekonomi

Ringgit capai paras tertinggi dalam 19 bulan

SEORANG pengurup wang mengira wang kertas ringgit Malaysia sementara pelanggan menunggu di...

ADE meterai kerjasama dengan PT Garuda
Ekonomi

ADE meterai kerjasama dengan PT Garuda

Majlis menandatangani perjanjian kerjasama antara ADE dan PT Garuda berlangsung di Bali...

Ekonomi

Belanjawan 2025 : Peruntukan perbelanjaan pembangunan dianggar RM78.3 biliion

FOTO HIASANKUALA LUMPUR, 18 September- Peruntukan perbelanjaan pembangunan bawah Belanjawan 2025 dianggar...